Глобальне потепління сколихне Світовий океан!

21 марта 2012 - Украина

Глобальне потепління сколихне Світовий океан!

Вчені з Університету Ратгерса на підставі вивчення клімату пліоцену передбачили, що, в ході того, що відбувається глобального потепління, рівень Світового океану підвищиться на 20 метрів.

За їх словами, до таких наслідків призведе підвищення температури всього на 2 градуси, яке в даний час розглядається міжнародним комітетом кліматологів IPCC як допустимий. Робота опублікована в журналі Geology, її огляд можна прочитати на сайті National Science Foundation, агентства, що фінансував дослідження, повідомляє Лента.ру.

Вчені провели ізотопний аналіз відкладень в трьох точках - Вірджинії (США), Новій Зеландії та на атолі Еніветок в північній частині Тихого океану. Породи належали епохи пліоцену, що тривала від 5 до 2,5 мільйонів років тому, коли клімат в цілому нагадував теперішній, а температура на планеті була вищою на 2-3 градуси.

На підставі ізотопного складу порід, сформованих відкладеннями форамініфер (одноклітинних організмів, що мають вапняну раковину, відкладення яких часто використовують палеокліматологія) дослідники встановили рівень світового океану в ту епоху. З їх даних випливає, що з вірогідністю в 95 відсотків рівень океану був на 20 (з похибкою в 10) метрів вище нинішнього.

За словами авторів, це підвищення супроводжувалося повним таненням льодовиків Арктики і Гренландії, а також зникненням великої частини антарктичних льодів. Вчені вважають, що при підвищенні температури всього на два градуси і наближенні нинішнього клімату до пліоценового, такі ж зміни відбудуться з планетою в майбутньому, нехай і не одразу. Час, який на це буде потрібно, дослідники оцінюють у кілька тисяч років.

Це не перше дослідження, в якому проводяться паралелі між нинішнім і пліоценового періодом з метою спрогнозувати подальшу зміну клімату. Раніше геологи вже проводили подібний аналіз і отримали приблизно такі ж оцінки зміни рівня океану.