На Марсі знайдені сліди недавніх землетрусів

24 марта 2012 - Украина

На Марсі знайдені сліди недавніх землетрусів

На знімках поверхні Марса вчені проаналізували характер розподілу і розміри валунів в системі розломів западини Цербера. Вони виявили в цьому місці сліди недавніх землетрусів.

Вчені під керівництвом Джеральда Робертса з Лондонського університету проаналізували зображення поверхні Марса, отримане камерою високої роздільної здатності HiRISE, встановленої на зонді Mars Reconnaissance Orbiter. Розглянувши на знімках валуни розміром від двох до 20 метрів вздовж системи розломів Западини Цербера, яка перетинає відносно молоде (віком кілька мільйонів років лавове поле), автори дійшли висновку, що в цьому місці недавно стався землетрус, повідомляє РИА Новости.

Характер розподілу цих валунів показав ученим, що вони скотилися зі скель, залишивши за собою сліди в грубозернистому грунті. Порівнявши ці дані з характером землетрусів на Землі, вчені прийшли до висновку, що магнітуда землетрусу не перевищувала 7,0.

Авторам також вдалося з'ясувати, що землетрус стався порівняно недавно, оскільки інакше вітрова ерозія швидко б знищила ці сліди. Рівень ерозії досить високий на Марсі - сліди, залишені марсоходами, зникають за кілька років. Цілком можливо, що такі землетруси можуть відбуватися на Марсі і в даний час. Подібна сейсмічна діяльність на цій планеті може свідчити про вулканічної активності та існування в надрах Марса магми, а значить і підземного тепла, яке може розтопити лід, створюючи умови придатні для життя.

Стаття Джеральда Робертса і його колег опублікована в Journal of Geophysical Research-Planets.