На Титані супутнику Сатурну виявили підземний океан

29 июня 2012 - Украина

На Титані супутнику Сатурну виявили підземний океан

Існування океану видають приливні хвилі, які змінюють форму Титану, коли він наближається до Сатурну.

Учені проаналізували дані, отримані космічним зондом NASA Cassini, і пришли до виведення, що в надрах Титана, супутника Сатурну, розташовується океан. Стаття на цю тему вийшла у свіжому номері журналу Science.

Титан здійснює повний оберт навколо Сатурну всього за 16 днів, тому астрономи за допомогою апаратури Cassini змогли спостерігати за формою планети на всьому протязі її орбіти. Виявилось, що залежно від свого положення відносно Сатурну Титан то витягується, то стискається. Оскільки Титан має не сферичну, а эллипсовидную форму, і, коли він підходить до Сатурну близько, довга вісь еліпса росте. Навпаки, коли через 8 днів Титан віддаляється від Сатурну, його довга вісь стає коротше.

Учені розрахували, що якби Титан повністю складався з твердої речовини, то сила тяжіння Сатурну не чинила б на нього такої серйозної дії. В цьому випадку висота опуклості, що виникає при наближенні до Сатурну, не перевищувала б одного метра. Насправді ж Титан витягується в цілому на 10 метрів. Як вважають дослідники, це явище викликане існуванням підземного океану, приливні хвилі якого і змінюють форму Титану.

За розрахунками астрономів, океан лежить на глибині більше 100 метрів і є шаром рідини, що відділяє гнучку оболонку Титану від його твердішої мантії. Води підземного океану служать резервуаром метану, і, крім того, насичені аміаком і сульфатом амонія, що робить їх щільнішими, ніж води океану на Землі. Океан Титану дуже холодний, оскільки не нагрівається за рахунок внутрішнього тепла планети. З цієї причини, вважають учені, життя в нім існувати не може.