Прадавню мавпу виявили на території М'янми

5 июня 2012 - Украина

Прадавню мавпу виявили на території М'янми

Прадавню мавпу виявили на території М'янми. Це говорить про те, що предки вищих приматів могли переселитися з Азії в Африку близько 37-38 мільйонів років назад.

Колектив учених під керівництвом французького палеонтолога Жан-Жака Жеже з Університету Пуатье опублікував в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences опис нового роду і виду викопного примату. Це проливає новий світ на походження вищих мавп.

Еволюція вищих приматів, або антропоїдів, до яких відносяться широконосі і узконосые мавпи(у їх числі і людина), давно цікавить дослідників. Згідно однієї з гіпотез, перші антропоїди сталися не в Африці, а в Азії, звідки вони поширилися потім по всьому світу. Проте до виявлення викопних останків, які описуються авторами статті, палеонтологічного підтвердження цієї гіпотези не було.

Учені описали нового примату, знайденого в М'янмі, по чотирьох молярам(корінним зубам), і дали йому ім'я Afrasia djijidae, яке вказує на з'єднання двох континентів, Африки і Азії. Річ у тому, що зуби Afrasia, вік яких оцінюється в 37 мільйонів років(середина еоцену), дуже схожі на зуби іншого примату, Afrotarsius libycus, що жив на території сучасної Лівії приблизно в цей же час. Це говорить про те, що антропоїди, з'явившись в Азії, практично відразу проникли і в Африку.

Якби вони з'явилися в Африці раніше, то у Afrotarsius було б більше часу для еволюції, і його зуби відрізнялися б від зубів азіатського родича Afrasia сильніше.

Першим антропоїдам якось вдалося мігрувати в Північну Африку ще під час існування поступово пересихаючого моря Тетис, що розділяло Євразію і Африку. Дослідники вважають, що це вдалося зробити не лише представникам єдиного таксона Afrasia, але і іншим його азіатським родичам, так що, мабуть, африканські мавпи пішли від різних предків.

Щоб знайти всього чотири зуби Afrasia, учені впродовж шести років довелося перемивати тонни осадових порід біля села Ньянпинль в центральній М'янмі. Їх будова говорить про те, що Afrasia, як і його африканський родич, живився комахами, важив близько 100 грам і по розмірах не перевищував сучасного довгопята.