Світлова дуга виходить від видаленої галактики

29 июня 2012 - Украина

Світлова дуга виходить від видаленої галактики

Світлова дуга виходить від видаленої галактики, що лежить за надмасивним галактичним кластером.

Фахівці NASA за допомогою телескопа Хаббл відкрили незвичайну світлову дугу, розташовану за надмасивним галактичним кластером. Стаття з описом відкриття вийде в липневому номері журналу The Astrophysical Journal.

Галактичний кластер, відомий під абревіатурою IDCS J1426.5 3508 відокремлений від нас дистанцією в 10 мільярдів світлових років і є наймасивнішим з так видалених кластерів. Кластер, що є скупченням безліч галактик, важить в 500 трильйонів разів більше, ніж наше Сонце, і в 5-10 разів більше, ніж усі галактичні скупчення цієї категорії.

Астрономам вдалося зафіксувати світло, витікаюче від ще віддаленішої галактики, яка розташована за надмасивним кластером. Під дією ефекту гравітаційного линзирования це світло викривляється в гравітаційному полі кластера і доходить до Землі у вигляді світлової дуги.

Дослідники відмічають, що відкриття світлової дуги, належній так видаленій галактиці, є великою удачею. "Вірогідність її виявлення складала менше одного відсотка в тій невеликій області космічного простору, за якою ми спостерігали", -- пояснив Марк Бродвин, один з авторів статті.

Галактика, від якої виходить світлова дуга, віддалена від нас на відстань в 10-13 мільярдів світлових років і тільки вступила в стадію формування зірок. Тому, як сподіваються астрономи, подальше вивчення дуги за допомогою телескопа Хаббл допоможе краще зрозуміти перші етапи еволюції Всесвіту.