У головному мозку виявлений рецептор, здатний впливати на апетит

10 июня 2012 - Украина

У головному мозку виявлений рецептор, здатний впливати на апетит

У головному мозку виявлений рецептор, здатний впливати на апетит. Це відкриття дозволить створити ефективні препарати для профілактики і лікування ожиріння, упевнені дослідники.

Американські дослідники виявили мозковий рецептор, який може грати ключову роль в процесі регулювання апетиту. Робота проводилася в медичному центрі Колумбійського університету, повідомляє портал Medical Xpress.

"Особливо цікаве те, що він належить до класу рецепторів, на діяльність яких легко можна впливати за допомогою лікарських засобів", - сказав один з авторів дослідження, викладач Колумбійського університету Доминико Ачилли. За його словами, деякі з існуючих препаратів здатні взаємодіяти з цим рецептором; крім того, з'являється перспектива створення нових ліків для управління апетитом.

Рецептор виявлений при вивченні гіпоталамуса - "центру задоволення" в мозку людини. Раніше численні дослідження дозволили встановити, що механізм, що регулює апетит, сконцентрований в нейронах, що вивільняють особливий білок AgRP, - деякі фахівці назвали його "білком ожиріння". Проте специфічні чинники, що впливають на вироблення цього білку, досі невідомі.

Учені з Колумбійського університету припускають, що для регулювання апетиту необхідно блокувати дію двох гормонів, залучених в підтримку енергетичного балансу, - інсуліну і лептина.

"Ми висунули гіпотезу, що для впливу на харчову поведінку треба впливати на інсулін і лептин одночасно", - пояснив Доминико Ачилли. Він розповів, що під час експериментів на мишах у деяких гризунів був штучно створений недолік особливого білку Fox01, що грає ключову роль в роботі інсуліну і лептина. Цей білок зробив сильну дію на апетит тварин : такі миші насичувалися швидше і були худішими в порівнянні із звичайними. Крім того, у них був оптимальний рівень цукру в крові і прискорений метаболізм.

Далі дослідники знайшли ген, який був надзвичайно активний у звичайних мишей і практично не працював у тварин з дефіцитом Fox01. Саме він робить рецептор, відповідальний за підвищення апетиту.

По словах Доминико Ачилли, препарати, які можуть з'явитися на підставі зробленого відкриття, будуть високоефективні при профілактиці і лікуванні ожиріння при мінімумі побічних ефектів.