Учені виявили на Марсі сліди талої води

25 июня 2012 - Украина

Учені виявили на Марсі сліди талої води

У минулому періодичне відтавання льодів на Марсі могло сприяти розвитку життя.

Шведські і німецькі астрофізики дійшли висновку, що у минулому деякі ділянки марсіанської поверхні піддавалися дії текучої води, що могло сприяти розвитку життя. Результати дослідження опубліковані в журналі International Journal for Solar System Studies.

Здебільшого вода існувала на Марсі у формі льоду, проте учені виявили, що в північній півкулі планети спостерігалася періодична відлига, в результаті якої вода стікала по схилах і утворювала характерні вимивини і ярки.

Дослідники порівняли морфологію вимивин, здебільшого спостережуваних по краях метеоритних кратерів, з солифлюкацией, яка має місце при таненні льодовиків в Арктиці, на архіпелазі Шпіцберген. Солифлюкация - це процес сповзання грунту, насиченого водою, по поверхні, що ще не відтанула. При цьому виникають характерні напливи, які і виявили дослідники на марсіанських схилах.

Схожість марсіанських і арктичних ландшафтів підштовхнула астрономів до думки, що лід на Марсі танув інтенсивно, а не просто підтавав в окремих місцях. Можливо, танення льоду було сезонним, а сам він містив солі і тому, як припускають дослідники, танув при температурі нижче нуля в умовах низького атмосферного тиску.

Учені говорять, що в "теплі" періоди в намоклому грунті могли створювалися умови, сприятливі для розвитку життя, яке, як доводить приклад земних бактерій, могло переносити і періодичні промерзання.

Автори статті підкреслюють, що можливість танення льодів необхідно врахувати при подальших реконструкціях марсіанського клімату минулого.