Учені знайшли ген що відповідає за смерть

19 ноября 2012 - Украина

Учені знайшли ген що відповідає за смерть

Учені виявили генетичну варіацію, яка впливає на біологічний годинник настільки сильно, що може вказувати, в який час дня найімовірніше настане смерть тієї або іншої людини, говориться в статті, опублікованій в журналі Annals of Neurology.

"Внутрішній біологічний годинник регулює багато аспектів людської біології і поведінки... Він також впливає на час настання гострих клінічних станів, таких як інсульт або інфаркт", - говорить провідний автор дослідження Ендрю Лім (Andrew Lim) з медичного центру Бет-Ісраель (США, Бостон), слова якого цитуються в повідомленні центру.

Лім і його колеги займалися пошуком генетичних ознак, що вказують на підвищений ризик розвитку хвороби Альцгеймера або хвороби Паркінсона. У дослідженні брало участь близько 1,2 тисяч чоловік старше 65 років. Усі вони постійно носили спеціальний браслет, який фіксував зміну сну і бадьорості.

Дослідження прийняло несподіваний поворот, коли учені розшифрували геноми учасників експерименту. Виявилось, що "жайворонки" - люди, схильні рано вставати і рано засинати, мають генетичні відмінності від "сов" - тих, хто схильний довше спати уранці і пізніше лягати увечері.

Група Ліма виявила одиничний нуклеотид (азотіста основа, "цеглинка" молекули ДНК) поряд з геном "Period 1", який відрізняється у "жайворонків" і "сов". Приблизно у 60% людей в цій точці знаходиться аденін (A), а у 40% гуанін (G).

Оскільки людина є володарем подвійного набору хромосом, то кожен з нас є володарем набору A - A, G - G або A - G.

Як з'ясувалося, люди з комбінацією A - A прокидалися приблизно на годину раніше, ніж носії комбінації G - G, а ті, хто мав в геномі "запис" A - G - на півгодини пізніше за перших.

Коли дослідники проаналізували випадки смерті серед учасників експерименту (багато хто з яких приєднався до нього 15 років тому, у віці 65 років), вони з'ясували, що ця ж генетична варіація може вказувати на годину смерті.

Люди з A - A або A - G в генотипі помирали незадовго до 11 годин ранку, як більшість людей, тоді як носії G - G з середньому помирали незадовго до 6 годин вечора.

Лім відмічає, що потрібні додаткові дослідження, щоб визначити механізми, що зв'язують ті або інші генетичні особливості з особливостями роботи біологічного годинника.