Відкрита найбільш віддалена галактика у Всесвіті

2 июня 2012 - Украина

Відкрита найбільш віддалена галактика у Всесвіті

Мільярди світлових років від Землі, що відділяють знову відкриту галактику, дозволяють спостерігати перші етапи її існування.

Астрономи з Університету штату Арізона виявили дуже видалену галактику, яка увійшла до десятки самих видалених об'єктів, відомих в космічному просторі. Світло від цієї галактики, яке зараз досягає Землі, покинуло її в епоху, коли від утворення Всесвіту пройшло близько 800 мільйонів років. Опис відкриття опублікований в журналі The Astrophysical Journal Letters.

Галактика, позначена як LAEJ095950.99 021219.1, знаходиться від Землі на відстані 13 мільярдів світлових років, тому її стан, який ми спостерігаємо зараз, може розповісти нам про перші етапи розвитку Всесвіту. "Вивчення таких галактик дуже важливе, тому що так ми можемо більше дізнатися про їх зростання і розвиток", -- відмітив Джеймс Родс, керівник дослідження.

Уперше галактику вдалося помітити влітку 2011 року, завдяки високій чутливості наземного телескопа Магеллана, який зміг уловити інфрачервоне світло, що виділяється іонізованим воднем в її околицях. Учені у своїх спостереженнях застосували особливу методику, що дозволяє працювати зі світловими хвилями невеликої довжини, і забезпечили телескоп спеціальними фільтрами, що підвищують його чутливість.

Астрономи шукають так видалені об'єкти завдяки червоному зміщенню, яке говорить про розширення Всесвіту. Чим червоне зміщення більше, тим більша відстань відділяє нас від спостережуваного об'єкту. Показник червоного зміщення відкритої галактики дорівнює 7, тоді як у декількох сотень інших він дорівнює 4,5 і лише у декількох наближається до 6,5.

Астрономам ще належить в деталях вивчити будову знову відкритої галактики, оскільки в силу відстані отримане зображення досить нечітко.