Відкрито дві нові групи крові

8 марта 2012 - Украина

Відкрито дві нові групи крові

Колектив вчених з Університету Вермонта додав до широко відомим I, II, III і IV груп крові ще дві: Ленджеріс (Langereis) і Джуніор (Junior). Відкриття нових груп крові стало можливим, завдяки дослідженням, в ході якого було виявлено два досі невідомих кров'яних білка.

Транспортні білки ABCB6 і ABCG2, що містяться в клітинах крові, були виявлені науковою групою під керівництвом Брайана Белліфа, як повідомляє журнал «Nature Genetics».

- Раніше було відомо лише 30 білків, що відповідають за основні типи крові, однак зараз їх кількість зросла до 32, - уточнює Белліф.

Варто відзначити, що крім відомих всім 4 основних груп крові, Міжнародне товариство переливання крові виділяє ще двадцять вісім додаткових. Ленджеріс і Джуніор в їх список до сих пір не входили, тому що залишався відкритим питання: чи є дані різновиди генетично зумовленими? Генетичну основу цих антигенів вдалося пояснити тільки зараз, з відкриттям білків ABCB6 і ABCG2.

Відкриття вчених дозволяє, зокрема, пояснити феномен невиношування вагітності здоровими жінками, які не можуть стати матерями через імунологічної несумісності з плодом, пише medikforum.ru. І, звичайно, має велике значення для переливання крові та трансплантології. За словами імунологів, іноді тканину або трансплантованої орган, які, здавалося, мали хорошу сумісність, тим не менш не приймаються організмом, і в чому полягала причина такого відторгнення, вчені не знали.

Поясненням даної проблеми можуть стати відкриті білки: на думку керівника дослідження Брайана Беліффа, вони зустрічаються в крові представників деяких етнічних груп, наприклад, у японців, європейців, циган і значно рідше американців.