Виявляється динозаври важили набагато менше

6 июня 2012 - Украина

Виявляється динозаври важили набагато менше

Вага великого рослиноїдного динозавра опинилася майже в чотири рази менше, ніж попередні максимальні оцінки.

Біологи з Манчестерського університету розробили нову методику, яка дозволяє точніше обчислювати розміри і вагу динозаврів. Згідно цієї методики, динозаври виявилися менш масивними, чим вважалося раніше. Результати дослідження опубліковані в журналі Biology Letters.

Учені за допомогою лазерного сканування розрахували мінімальну площу шкіри, яку потрібно, що покрити скелети сучасних великих ссавців, включаючи північних оленів, полярних ведмедів, жирафів і слонів. Вони встановили, що реальна маса усіх цих тварин приблизно на 21ревосходит масу, розраховану виходячи з мінімально можливого співвідношення їх скелета і шкіри.

Ці розрахунки дослідники застосували до брахиозавру Giraffatitan brancai, виставленому у берлінському Музеї природознавства. Максимальне значення прижиттєвої ваги цього екземпляра, який є одним з найбільших коли-небудь знайдених динозаврів, оцінювалося раніше в 80 тонн. Проте згідно з новою методикою, брахиозавр, судячи з його скелета, важив всього 23 тонни. Дослідники говорять, що маса тіла інших динозаврів також потребує перерахунку.

"Попередні розрахунки були грунтовані на об'ємі скелета, проте піддавалися критиці за занадто вільні допущення про товщину втрачених м'яких тканин. Наш метод об'єктивніший і простіший, -- пояснив Біл Селлерс, один з авторів статті. -- Ми випробували нову методику на 14 скелетах сучасних ссавців".

Раніше, в 2009 році, в журналі Journal of Zoology була опублікована стаття з схожими виведеннями. Її автори також вказували, що вагу зауропод, велетенських рослиноїдних динозаврів, перебільшений як мінімум в два рази.