Інженери створили робота розміром з муху

19 июня 2014 - Украина

Інженери створили робота розміром з муху

Американці забезпечили мініатюрного літаючого робота оком, що нагадує прості очки комах. Завдяки цьому їм вдалося стабілізувати політ апарату.

Стаття з описом технічного пристрою, створеного американськими фахівцями з Массачусетського технологічного інституту, опублікована в журналі Journal of the Royal Society Interface.

Прості очки комах - це поодинокі фасетки, які розташовуються поряд з їх складними фасеточними очима. Їх точне призначення невідоме, проте більшість учених вважають, що прості очки "налаштовуються" на Сонце і інші джерела світла, допомагаючи комахам стабілізувати свій політ.

Автори статті вирішили перевірити цю гіпотезу і заразом удосконалити літаючого мініробота, створеного ними раніше. Цей апарат, чия вага складає всього 0,1 грама, подібно до мухи, літає за допомогою двох маленьких крил, а живлення і команди від комп'ютера отримує по тонкому дроту.

Щоб пристрій не перекидався у польоті, інженерам доводилося стежити за ним за допомогою відеокамер - їх сигнал передавався на комп'ютер, який у разі потреби вирівнював робота. Винахідники вирішили спростити цю схему і помістили на "голову" роботові штучне очко.

Очко складається з чотирьох фототранзисторів, що сидять на мікросхемі у вигляді пірамідки. Якщо робота-муху освітити лампою, то фототранзистори реагують на перепади освітленості. Комп'ютер аналізує інформацію, зібрану очком, і не дає апарату "бовтатися" вгору-вниз. Відеокамери в цьому випадку більше не потрібні.

Як відмічають автори статті, робота над пристроєм допомагає краще зрозуміти, як функціонує зір у комах. Надалі роботи такого типу знайдуть застосування при рятувальних операціях. Учені припускають, що їх можна пристосувати і для запилення рослин - це знадобиться у разі зникнення бджіл, популяція яких скорочується в Європі.