Анемія здатна допомогти у боротьбі з раком

10 января 2013 - Украина

Анемія здатна допомогти у боротьбі з раком

Генетичні мутації, що є причиною анемії, можуть перетворювати клітини крові на потенційних кілерів ракових пухлин, що може допомогти у боротьбі з лікарський стійкими формами захворювання. Такі висновки учених із США опубліковані в журналі PLOS ONE.

Мутації, що викликають серповидну анемію, міняють форму клітини крові, роблячи її менш ефективною при транспортуванні кисню до органів і тканин. Коли настає дефіцит кисню (гіпоксія) в організмі, серповидні клітини зростаються одна з одною і блокують кровоносні судини, кінець кінцем, розриваючи і ушкоджуючи їх, а також інші клітини. Це дуже погано для пацієнтів, що страждають на таке захворювання. Проте учені виявили, що цю особливість можна використати проти певних пухлин.

Гіпоксія тканин часто супроводжує ракові пухлини і є причиною несприйнятності до радіо- і хіміотерапії. Дослідники у своїй роботі з'єднали серповидні клітини крові з молекулою, яка здатна утримувати велику кількість кисню, і ввели ін'єкцію мишам з важкою формою ракових пухлин з гіпоксією. Серповидні еритроцити зросталися з пухлиною в кровоносній артерії через хвилини після ін'єкції, блокуючи постачання тканин пухлини кров'ю.

Після того, як клітини зруйнувалися, молекула що утримує кисень, знищує значну частину ракових клітин. Нормальні ж клітини крові вільно протікають через тканини пухлини без зрощення і не вбивають ракові клітини.

"Серповидні еритроцити на відміну від звичайних червоних клітин крові діють як липучка для кровоносних судин в пухлині, коли вони злипаються і порушують постачання тканин пухлини киснем. Зруйнувавшись усередині пухлини, ці еритроцити вивільняють токсини, які ведуть до смерті пухлинних клітин", - цитуються в прес-релізі слова доктора Девіда Термана (David Terman) з Інституту геномних досліджень (Jenomic Research Institute).

Учені вважають, що їх відкриття може сприяти новим можливостям при лікуванні великих ракових пухлин.