Археологи розкопали кладовище неандертальців

17 декабря 2013 - Украина

Археологи розкопали кладовище неандертальців

Археологи знайшли у французькій печері, де на початку XX століття був виявлений скелет неандертальця, останки ще трьох його одноплемінників. Аналіз кісток показав, що останки усіх чотирьох древніх людей були похоронені в могилах.

Про це говориться в статті французьких і американських археологів, опублікованій в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences.

В наші дні все більше вчених схиляються до того, що по інтелекту неандертальці не поступалися Homo sapiens. Зокрема, у них були розвинені зачатки символічного мислення. Фахівці вважають, що неандертальці могли свідомо ховати своїх родичів, а не кидали їх тіла напризволяще, як вважалося раніше.

Автори статті представили новий доказ існування похоронних обрядів у неандертальців, вивчивши людські останки з печери Буффія у Франції. У 1908 році там був виявлений практично повний неандерталський скелет. Вже тоді деякі археологи припустили, що мають справу з похованням, але ця версія не прижилася.

Дослідники наново проаналізували скелет, знайдений більше 100 років тому, і зіставили його з останками бізонів і інших ссавців, відомими з цього ж грота. Виявилось, що людські кістки, на відміну від кісток тварин, майже не несуть слідів витертості і тріщин, а зчленування основних суглобів тіла залишилися майже незайманими.

Також в ході розкопок в гроті Буффія археологам вдалося виявити кістки, що належали щонайменше ще трьом неандертальцям - двом молодим особинам і одному дорослому. Вони також збереглися краще, ніж інший кістковий матеріал. З цього учені зробили висновок, що незабаром після смерті останки неандертальців були закопані в землю і не піддавалися дії ерозії.

Усі людські останки лежали в поглибленнях в підлозі печери. Учені не можуть сказати, чи були вони викопані або ж носять природний характер. У будь-якому випадку, неандертальці поміщали покійників в подібність могил, а не залишали їх лежати де прийдеться. Як відмічають археологи, грот служив не лише кладовищем, але і місцем стоянки неандертальців.