Астрономи побачили на астероїді висохлі струмки

23 января 2015 - Украина

Астрономи побачили на астероїді висохлі струмки

Вчені розгледіли на велетенському астероїді Веста жолобки, які були утворені водою, яка текла. Раніше вважалося, що на об'єктах цього типу вода існувати не може.

Про своє відкриття американські фахівці з Каліфорнійського університету повідомили в журналі Earth and Planetary Science Letters.

Веста - це велетенський астероїд неправильної форми, що обертається в астероїдному поясі між Марсом і Юпітером. Впродовж трьох років весту досліджував зонд Dawn, який нині підлітає до планети Церера. На знімках астероїда, зроблених зондом, вчені і розгледіли канави, які свідчать про існування на весті рідкої води.

До теперішнього часу фахівці думали, що поверхня вести занадто холодна, щоб по ній могли текти потоки води. Відсутність атмосфери, на думку вчених, також виключала цю можливість. Проте нове відкриття доводить, що велетенський астероїд в цьому плані не відрізняється від звичайних планет, наприклад, від Марса, де також були виявлені сліди пересохлих струмків.

Особливо добре видно канави в 15-кілометровому кратері Корнелії - в довжину вони досягають 900 метрів, завширшки - 30 метрів. Втім, за словами вчених, в цих ділянках вести протікав не бурхливий глибокий потік, а дуже невелика кількість води, яка примушувала переміщатися маси вологого піску.

Швидше за все, вода у вигляді льоду потрапила на весту в результаті зіткнень з кометами, після чого в певні моменти вона починала таяти. Причому відбувалося це відносно нещодавно, судячи з віку кратерів, всього декілька сотень мільйонів років тому. Вік же самої вести складає близько 4,6 мільярдів років.