Астрономи виявили органіку поряд з молодою зіркою

9 апреля 2015 - Украина

Астрономи виявили органіку поряд з молодою зіркою

Астрономи уперше виявили складні органічні молекули поряд з молодою зіркою з сузір'я Тельця. Не виключено, що через невеликий за космічними мірками час в її околицях зароддиться життя.

Такого висновку дійшли американські вчені з Гарвард-Смітсонівського центру астрофізики, чия стаття опублікована у свіжому випуску журналу Nature.

Відкриття було зроблене, коли астрономи вивчали за допомогою телескопа ALMA молоду зірку MWC 480, видалену на 455 світлових років від Сонячної системи і розташовану в сузір'ї Тельця, де зараз йдуть активні процеси зіркоутворення. По розмірах зірка в 2 рази перевершує Сонце, а її вік складає всього один мільйон років. Проте, навколо неї вже встиг сформуватися протопланетный диск з пилу і газу.

У зовнішній зоні цього диска, передня межа якої лежить в 4,5 мільярдах кілометрів від зірки, а задня віддалена від неї на 15 мільярдів кілометрів, вчені виявили молекули метилціаніду (CH3CN) і його попередника - ціаністого водню (HCN). Вважається, що метилціанід завдяки тій, що міститься в нім углерод-азотній групі міг бути попередником амінокислот при зародженні життя на Землі.

До теперішнього часу вчені не знали, чи може метилціанід накопичуватися в достатніх кількостях в протопланетних дисках інших зірок, або ж його там знищує радіація. Тепер астрономи змогли ствердно відповісти на це питання - метилціаніду в протопланетном диску MWC 480 є стільки, що він може заповнити усі океани Землі. Це доводить - хімічні компоненти, необхідні для появи життя, в космосі не є рідкістю.

Цікаво, що область навкруги MWC 480, багата метилціанідом, приблизно відповідає поясу Койпера в нашій Сонячній системі, багатому крижаними кометами. За версією вчених, саме вони свого часу принесли на Землю з околиць протопланетного диска метилціанід і інші інгридієнти, що зробило можливим появу життя. Якщо поряд із зіркою MWC 480 виникне кам'яниста планета, то такий же процес може запуститися і там.