Астрономи виявили планету з хвостом

26 июня 2015 - Украина

Астрономи виявили планету з хвостом

Вчені відкрили нову екзопланету, за якою тягнеться хвіст з газу, який зазвичай спостерігається у комет. Явище пов'язане з сильним випромінюванням зірки, навколо якої екзопланета обертається.

Про це говориться в статті швейцарських астрономів з Женевського університету, опублікованій у свіжому випуску журналу Nature.

Відкриття було зроблене, коли астрономи вивчали найближчі околиці Сонячної системи за допомогою космічного телескопа "Хаббл". На відстані 30 світлових років від Землі вони помітили екзопланету, що випускає величезну хмару газу. Екзопланета дістала назву GJ 436b, а хмару вчені охрестили "Бегемотом".

GJ 436b віддалена від своєї зірки всього на 3,2 мільйона кілометрів і робить повний оберт навколо неї за 2,6 земної доби. "Бегемот" утворюється поряд з планетою із-за інтенсивної радіації світила, що відноситься до типу червоних карликів. Проте, випромінювання не настільки сильно, щоб відразу розсіяти газ в космічному просторі, так що він скупчується у вигляді хмари.

Вік GJ 436b дорівнює не менше 6 мільярдів років - оскільки раніше зірка була набагато активнішою, ніж зараз, то за весь час свого існування планета могла втратити до 10 відсотків своєї атмосфери. Проте її кам'яному ядру, по розмірах яке перевершує в 23 рази нашу Землю, поки нічого не загрожує.

Нові дані допомагають пояснити, як у Всесвіті формувалися гарячі суперземлі - планети, що знаходяться приблизно в тому ж розмірному класі, що і Земля, але дощенту позбавлені атмосфери. За словами авторів статті, деякий час "хвостатою" могла бути і наша планета, оскільки в перші 100-500 мільйонів років її існування Сонце сяяло яскравіше і вимивало гази із земної атмосфери.