Астрономи виявили точну копію Землі

18 апреля 2014 - Украина

Астрономи виявили точну копію Землі

Астрономи уперше виявили планету, дуже схожу на Землю. Майже напевно там існує атмосфера і рідка вода.

Про це говориться в статті американських учених з Дослідницького центру Еймса NASA, опублікованій у свіжому випуску журналу Science.

Пошук планет, потенційно придатних для життя, є пріоритетним завданням астрономів. Такі планети повинні складатися з твердих порід і тому не можуть бути, на відміну від газових гігантів, дуже великими. За останні роки фахівці виявили декілька планет, схожих по розмірах на Землю, проте усі вони розташовуються за межами зони населеності, тобто на них не може існувати рідка вода.

Авторам статті пощастило відкрити планету, яка більше за Землю всього на 10% при цьому знаходиться в зоні населеності. Планета, позначена абревіатурою Kepler, - 186f, віддалена від нас всього на 500 світлових років і обертається навколо червоного карлика типу M1, що входить до складу сузір'я Лебідь. Поряд з цією зіркою розташовані ще чотири планети - усі вони наближені до червоного карлика і тому сильно розігріті.

Планета Kepler - 186f обертається декілька віддалік і віддалена від зірки на відстань, приблизно рівну відстані від Сонця до Юпітера. Планета "видала" себе, на декілька миттєвостей затуливши диск червоного карлика. Подальші її пересування відстежувалися за допомогою двох гавайських телескопів, восьмиметрового Gemini і десятиметрового Keck. Судячи із спектру Kepler - 186f, на ній майже напевно є атмосфера і рідка вода.

Нагадаємо, нещодавно астрономи відкрили планету Kepler - 37b, яка по розмірах ледве перевищує місяць. Як і Kepler - 186f, Kepler - 37b є кам'янистою планетою, проте із-за близькості до зірки її поверхня розігріта до 700 градусів Кельвіна, так що життя на ній існувати не може.