Астрономи виявили воду на п'яти екзопланетах

4 декабря 2013 - Украина

Астрономи виявили воду на п'яти екзопланетах

Астрономам вдалося виявити ознаки присутності води відразу на п'яти екзопланетах. Відкриття допоможе в пошуку планет, придатних для життя.

Про це говориться в статті американських учених з Мерілендського університету, опублікованої в журналі The Astrophysical Journal.

В ході дослідження астрономи спостерігали за транзитом декількох відомих екзопланет за допомогою камери Wide Field Camera 3, встановленою на космічному телескопі "Хаббл". У той момент, коли планети частково затуляли собою довколишні зірки, учені аналізували, як інфрачервоне випромінювання зірок поглинається їх атмосферою.

З'ясувалося, що в атмосфері п'яти вивчених екзопланет, WASP - 17b, HD209458b, WASP - 12b, WASP - 19b і XO - 1b, міститься водяна пара. У разі перших двох небесних тіл, WASP - 17b і HD209458b, сигнали, що свідчать про присутність води, особливо сильні. При цьому верхні шари атмосфери усіх п'яти планет відрізняються поганою проникністю через туман або пил, що утрудняло спектральний аналіз.

Воду на екзопланетах астрономам вдавалося знаходити і раніше, але такі відкриття були плодом розрізнених спостережень за окремими об'єктами. Але зараз, коли вода виявлена за однією і тією ж методикою відразу на декількох екзопланетах, астрономи зможуть зіставити різні спектри поглинання і зрозуміти, як на них впливає температура і інші показники.

В майбутньому відкриття допоможе в пошуку води на екзопланетах, потенційно придатних для життя. П'ять планет, яким присвячена стаття, не належать до цієї категорії - вони є "гарячими Юпітерами", газовими гігантами, розташованими на невеликій відстані від своїх зірок.

Нагадаємо, нещодавно телескоп "Кеплер" виявив рекордно маленьку екзопланету, що поступається по розмірах Меркурію.