На супутнику Плутона існував океан

17 июня 2014 - Украина

На супутнику Плутона існував океан

Учені реконструювали еволюцію Харона, супутника Плутона, і пришли до висновку, що на ньому міг існувати підлідний океан. У рідкому стані його підтримувала енергія приливних хвиль.

Про це говориться в статті американських фахівців з Центру космічних польотів імені Годдара, опублікованою в журналі Icarus.

Карликова планета Плутон віддалена від Сонця на відстань, яка приблизно в 29 разів перевищує відстань від Сонця до Землі. Тому температура на поверхні Плутона і його супутників складає мінус 229 градусів Цельсія. Проте, автори статті показали, що у минулому під льодом Харона, найбільшого з цих супутників, все ж міг плескатися океан.

Нині Харон постійно повернений до Плутона тільки однією стороною, подібно до того, як місяць "дивиться" на Землю тільки одним своїм боком. Тому дослідники припустили, що Харон, як і місяць, що веде своє походження від планети Тейя, сформувався, коли з Плутоном зіткнулося величезне небесне тіло і викинуло з нього частину речовини.

Відразу після свого виникнення Харон обертався навколо Плутона по дуже ексцентричній (витягнутій) орбіті, завдяки чому на нім виникали сильні приливні хвилі, що деформували поверхню цього об'єкту. Таке явище спостерігається, наприклад, на супутнику Сатурну Титані, де є підлідний океан.

Оскільки Харон по масі поступається Плутону всього в 8 разів, приливні хвилі на нім мали бути особливо сильними. В результаті їх енергія могла розтопити частину льоду. Проте поступово орбіта Харона ставала все більше схожою на коло, приливні хвилі слабшали, і врешті-решт підлідний океан замерзнув.

Свою гіпотезу дослідники сподіваються перевірити, проаналізувавши форму тріщин на Хароні. Їх знімки планується отримати в 2015 році, коли Плутон "відвідає" космічний апарат New Horizons, запущений NASA 8 років тому.