НАСА виключає ризик зіткнення астероїда Апофис із Землею

11 января 2013 - Украина

НАСА виключає ризик зіткнення астероїда Апофис із Землею

Фахівці лабораторії реактивного руху НАСА практично повністю унеможливили зіткнення астероїда Апофис із Землею в 2036 році - ця подія, яка може привести до вибуху силою в декілька сотень мегатонн, раніше вважалася вірогідною.

Як повідомляє лабораторія, учені зробили такий висновок на підставі даних, зібраних декількома обсерваторіями під час прольоту Апофиса на відстані в 14,46 мільйона кілометрів від Землі 9 січня.

"Шанси, що зіткнення станеться, складають тепер менш одного на мільйон, що дозволяє нам досить упевнено сказати, що ми практично виключаємо зіткнення (Апофиса) із Землею в 2036 році", - заявив Дон Йеоманс (Don Yeomans), керівник підрозділу лабораторії по дослідженню об'єктів, що зближуються із Землею.

За його словами, астероїд став "практично нешкідливим" завдяки новим даним з обсерваторій Магдалена-Ридж в штаті Нью-Мексіко і Pan - STARRS на Гаваях, а також радара в Голдстоуні.

Астероїд (99942) Апофис (2004 MN4) розміром в 325 метрів був відкритий в 2004 році. Спочатку відкриття викликало ажіотаж - розрахунки показали, що існує вірогідність в 2,7% що Апофис, який отримав своє ім'я на честь староєгипетського бога зла і руйнування, зіткнеться із Землею в 2029 році.

На короткий час Апофис отримав рекордно високий в історії четвертий ранг за Турінською шкалою - шкалою небезпеки астероїдів.

Проте потім учені виключили цю загрозу - розрахунки показали, що 13 квітня 2029 року астероїд пролетить дуже близько, на відстані 37,6 тисяч кілометрів від центру Землі, але не зіткнеться з планетою.

Під час цього побачення яскравість Апофиса досягне третьої зоряної величини, і його можна буде спостерігати неозброєним оком.

Учені вважали, що після тісного зближення з нашою планетою в 2029 році орбіта Апофиса може змінитися, і є ризик його зіткнення із Землею в 2036 році, під час наступного зближення. Тепер ця вірогідність практично виключена.