У африканців є європейські гени

6 февраля 2014 - Украина

У африканців є європейські гени

Учені встановили, що у південноафриканських племен, по яких прийнято судити про стан людства до виходу з Африки, все ж є європейські гени. Це означає, що у минулому деякі жителі Європи або Близького Сходу повернулися на батьківщину своїх предків і змішалися з місцевим населенням.

Результати дослідження, проведеного французькими і німецькими генетиками, опубліковані в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences.

Вважається, що перші Homo sapiens близько 65 тисяч років тому мігрували з Африки і потім розселилися по всьому світу. Довгий час вважалося, що ця міграція була односторонньою - одного разу вийшовши з Африки, люди в неї більше не поверталися. Автори статті поставили під сумнів цей погляд, проаналізувавши геном 32 представників койсанської народності.

Носії койсанських мов, в яких використовуються унікальні "клацаючі приголосні", живуть на півдні Африки. Фахівці вважали, що ці мисливці-збирачі десятки тисяч років ні з ким не змішувалися, так що по них можна судити про генофонд древнього людства, коли його ареал обмежувався африканським континентом.

Аналіз показав, що насправді у койсанських племен є варіації генів, що зустрічаються у жителів західної Євразії. Більше того, у цих африканців вдалося виявити навіть неандерталські гени - їх сучасні люди придбали за межами Африки, схрещуючись з неандерталським населенням Європи.

Аналогічні європейські гени є і у корінних жителів східної Африки (наприклад, у ефіопів). З цього дослідники зробили висновок, що деякі європейці або жителі Близького Сходу поступово дісталися до півдня Африки уздовж її східного узбережжя. Згідно з розрахунками авторів статті, почалася ця міграція близько 2700-3300 років тому, а дійшли до "місця призначення" і зустрілися з койсанськими племенами європейці близько 900-1800 років тому.

Нагадаємо, нещодавно інша група генетиків встановила, що неандерталські гени посилюють схильність до паління і схильність до розвитку діабету.