У нашій галактиці 100 мільйонів планет, придатних для життя

5 июня 2014 - Украина

У нашій галактиці 100 мільйонів планет, придатних для життя

Астрономи з'ясували, що Чумацький шлях вміщує близько 100 мільйонів планет, на яких можуть існувати складні форми життя. Втім, за словами учених, далеко не на усіх цих планетах є розумні істоти.

Про це говориться в статті американських фахівців з Корнелльского університету, опублікованої в журналі Challenges.

Вже не одне століття філософи і письменники-фантасти міркують про химерне створення, яке мешкає на інших планетах. Автори статті вирішили за допомогою наукового методу з'ясувати, наскільке велике в нашій галактиці число світів, придатних для існування розвинених форм життя, тобто де можуть жити не лише бактерії, але і складні багатоклітинні організми.

Учені проаналізували дані про одну тисячу планет, відомих на сьогодні. Дослідники брали до уваги їх вік, віддаленість від зірки, хімічний склад, температуру, а також наявність по сусідству інших планет. В результаті для кожної планети був вирахуваний так званий Індекс біологічної складності (ІБС), який показує, наскільки умови на ній придатні для підтримки складних форм життя.

З'ясувалося, що приблизно 1-2% вивчених планет мають ІБС більш високий, ніж у Європи. На цьому супутнику Юпітера розташований підлідний океан, де, на думку багатьох фахівців, може існувати життя. Враховуючи, що наша галактика налічує близько 10 мільярдів зірок, в ній є приблизно 100 мільйонів планет з ІБС більшим, ніж у Європи. Цікаво, що ІБС одного з проаналізованих об'єктів, планети Gliese 581, навіть перевершує ІБС Землі.

Як підкреслюють дослідники, складні форми життя далеко не обов'язково мають бути розумними. Набагато важливіше, що вони здатні підтримувати стабільні харчові ланцюги. За словами авторів статті, дуже маловірогідно, що наша планета є єдиним місцем в Чумацькому шляху, де існують "просунуті" живі організми.