Учені навчилися зберігати великі об'єми інформації на молекулах ДНК

25 января 2013 - Украина

Учені навчилися зберігати великі об'єми інформації на молекулах ДНК

Фахівці Європейського інституту біоінформатики (EMBL - EBI, входить в Європейську молекулярно-біологічну лабораторію, EMBL) запропонували спосіб збереження і безпомилкового відтворення дуже великих об'ємів інформації різного типу, наприклад сотень мільйонів годин відео, на основі природного "банку даних" - молекул ДНК, повідомляється в статті, опублікованій в журналі Nature.

Молекули ДНК представляються привабливими для довготривалого зберігання великих масивів даних на носіях мікроскопічних розмірів. Головною перешкодою було те, що для цього потрібно використати велике число невеликих фрагментів ДНК, при "читанні" яких могли виникати помилки.

Співробітники EBI придумали, як піти від цієї проблеми - вони запропонували спосіб синтезу шматочків ДНК і відтворення з них великих послідовностей з даними, який практично виключав помилки при декодуванні. Синтезувати потрібні фрагменти фахівцям EBI допомогла американська біотехнологічна компанія Agilent Technologies.

Біоінформатики переслали в Agilent Technologies текстовий файл з усіма сонетами Шекспіра, аудіофайл мови борця за права чорношкірих американців Мартіна Лютера Кінга "У мене є мрія", фото будівлі EBI, скан першої статті Джеймса Уотсона і Френсіса Крика - творців просторової моделі структури молекули ДНК з її описом, а також інструкцію по дешифруванню інформації.

Американські біотехнологи синтезували декілька сотень тисяч потрібних шматочків ДНК, яка уся разом була схожа на маленький шматочок пилу, і вислали їх назад європейським ученим. Ті на основі свого коду відтворили записи - вони "читалися" без помилок. Тепер в EBI мають намір удосконалити свою "шифрувальну" методику, щоб наблизити практичне застосування цього способу зберігання інформації.