Учені знайшли на місяці сліди планети Тейя

9 июня 2014 - Украина

Учені знайшли на місяці сліди планети Тейя

Ученим нарешті вдалося відшукати в місячній речовині сліди загадкової планети Тейя, яка могла зіткнутися із Землею близько 4,5 млрд років назад. Ця подія була однією з найграндіозніших катастроф в історії Сонячної системи.

Результати дослідження, проведеного німецькими фахівцями з Геттингенського університету, опубліковані у свіжому номері журналу Science.

Питання про походження місяця є одним з самих дискусійних в планетології. Так, багато учених вважають, що місяць міг виникнути завдяки зіткненню Прото-землі і гіпотетичної планети Тейя. Розжарена матерія, викинута в результаті цього катаклізму, і дала початок єдиному супутнику Землі. Супротивники цієї гіпотези вказують, що в місячних породах є вода - якби місяць народився з катастрофічного зіткнення, то вода б уся випарувалася.

Крім того, довгий час фахівцям не вдавалося знайти яких-небудь відмінностей в ізотопному складі порід Місяця і Землі. Це також суперечило гіпотезі про зіткнення Тейі і Землі - згідно з більшістю моделей, місячні породи повинні на 70-90% складатися з речовини, що містилася в Тейі, так що місячний грунт просто зобов'язаний по співвідношенню ізотопів відрізнятися від земного.

Цього разу дослідники провели ретельніший аналіз трьох зразків місячного реголіту, зібраного в ході місій "Аполлон". Виявилось, що в породах місяця співвідношення ізотопів кисню- 17 і кисню- 16 відчутно вище, ніж на Землі. В середньому місячний грунт за змістом кисню- 17 перевершує земний на 12 мільйонних долей.

Автори статті вважають своє відкриття одним з найважливіших свідчень на користь гіпотези про зіткнення Землі і Тейі. Нові дані змусили учених припустити, що Тейя складалася в основному з тих же мінералів, що і хондрити-енстатіти - клас рідкісних метеоритів, до яких відноситься приблизно 2% небесних тіл, що падають на Землю.