Вчені продовжили життя мишам, позбавивши їх гена ожиріння

25 марта 2014 - Украина

Вчені продовжили життя мишам, позбавивши їх гена ожиріння

Генетики виявили ген, видалення якого продовжує життя мишам і допомагає їм позбавлятися від надлишку жиру. Учені сподіваються, що відкриття допоможе у боротьбі з порушеннями обміну речовин у літніх людей.

Результати дослідження, проведеного американськими генетиками з Медичної школи Йельского університету, опубліковані в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences.

Відомо, що з віком миші, як і багато інших ссавців, починають накопичувати надлишки жиру. Автори статті виявили, що проблему вікового ожиріння гризунів можна розв'язати, заразом істотно збільшивши тривалість їх життя. Відкриття було зроблене, коли учені працювали з маловивченим геном FAT10, що відноситься до групи генів, які регулюють властивості білків, впливаючи на ковалентні зв'язки в них.

З'ясувалося, що якщо "відключити" FAT10 у мишей, то вони втрачають накопичені раніше запаси жиру, хоча кількість споживаної ними їжі не зменшується. В середньому жирові відкладення у гризунів з відключеним FAT10 в два рази менше, ніж у їх нормальних побратимів. При цьому в тканинах тварин збільшується чутливість до інсуліну, а рівень цього гормону (а також глюкози) в крові знижується. Це захищає мишей від діабету другого типу.

В середньому гризуни з відключеним FAT10 живуть на 20% довше. Учені відмічають, що їм не вдалося виявити яких-небудь проблем із здоров'ям, викликаних відключенням гену. Так, захворюваність раком у генетично модифікованих тварин не зростає. Надалі дослідники сподіваються вивчити повний спектр білків, на роботу яких впливає FAT10. Якщо у людей цей ген функціонує так само, як і у мишей, то його відключення допоможе в лікуванні цілого ряду хронічних захворювань у літніх пацієнтів.

Нагадаємо, нещодавно інша група дослідників відкрила бактерії, що викликають схуднення. Їх присутність не дає мишам накопичувати зайвий жир.