Вчені уперше створили тривимірну реконструкцію велетенського вірусу

4 марта 2015 - Украина

Вчені уперше створили тривимірну реконструкцію велетенського вірусу

Вчені уперше створили тривимірну реконструкцію внутрішнього устрою велетенського мімівирусу. Аналогічна методика дозволить працювати також з вірусами, що викликають герпес і СНІД.

Про це говориться в статті шведських фахівців з Університету Упсали, опублікованої в журналі Physical Review Letters.

Мімівируси - це відкриті нещодавно велетенські віруси, які по розмірах перевершують деякі бактерії і мають довгий геном, що налічує близько 1000 генів. Тривимірну реконструкцію зовнішньої білкової оболонки мімівирусів вчені отримали давно, проте їх внутрішній устрій досі залишався невідомим.

Автори статті вирішили це виправити, працюючи з мімівірусами амеб. Фахівці поміщали вірусні частки в спеціальний аерозоль, просвічувавши його рентгенівським випромінюванням за допомогою лазера. Комп'ютерна програма пошарово "склеїла" отримані зображення в єдину тривимірну модель.

З'ясувалося, що білковий матеріал усередині мімівирусу розподілений нерівномірно - у однієї стінки він згрупований щільніше, ніж у іншої. Розмір мімівирусу складає близько 450 нанометрів, але вчені сподіваються, що аналогічна методика дозволить вивчити внутрішню будову вірусних часток розмірами від 30 до 300 нанометрів. До цього розмірного класу відносяться, наприклад, вірус герпесу і ВІЛ.

Нагадаємо, нещодавно вчені виявили на Чукотці невідомі науці велетенські віруси. Навіть після 30 000 років перебування у вічній мерзлоті віруси не втратили своїх патогенних властивостей.