Вчені відтворили ядро Сатурну в лабораторних умовах

16 июня 2015 - Украина

Вчені відтворили ядро Сатурну в лабораторних умовах

Планетології відтворили в лабораторії умови, які спостерігаються в центрі Сатурну і інших газових гігантів. З'ясувалося, що благородні гази при екстремальних тиску і температурі поводяться подібно до металів, що проводять струм.

Такого висновку дійшли американські і німецькі вчені, чия стаття опублікована в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences.

Важливим компонентом таких планет, як Сатурн і Юпітер, являються благородні гази. У звичайних умовах вони не вступають в хімічні реакції і не проводять електричний струм. Автори статті вирішили з'ясувати, що відбувається з цими газами, коли вони знаходяться в центрі газових гігантів і піддаються дії високих температур і величезного тиску.

В ході експерименту вчені стискали в алмазному осередку чотири благородні гази, гелій, неон, аргон і ксенон, до 15-52 гігапаскалей, що в 100 000 разів перевершує тиск земної атмосфери. Одночасно гази нагрівалися до 28 000 градусів Кельвіна за допомогою лазера. В результаті вони перетворилися з прозорих діелектриків в непрозорі провідники.

Відкриття дозволило з'ясувати, чому Сатурн зсередини випромінює більше тепла, ніж можна було чекати від таких планет на цій стадії їх розвитку. З'ясувалося, що уся справа у властивостях гелію, - на поверхні він поводиться як діелектрик, а в центрі Сатурну, де тиск більший, як провідник. Крім того, на його властивості робить вплив концентрація водню.

В той же час неон на Сатурні поводиться по-іншому - навіть в його центрі він залишається діелектриком і формує своєрідний "океан", який запасає тепло. Тому нутрощі Сатурну розжарені сильніше в порівнянні з Юпітером.