Виявлені дві нові суперземлі недалеко від Сонячної системи

30 апреля 2015 - Украина

Виявлені дві нові суперземлі недалеко від Сонячної системи

Астрономи повідомили про виявлення двох нових суперземель поряд із зіркою, розташованою недалеко від Сонячної системи. Відмітно, що відкриття було зроблене без участі людини.

Про це говориться в статті американських фахівців, яка буде опублікована в журналі Astrophysical Journal.

До категорії суперземель належать екзопланети, що перевищують масу Землі не більше ніж в 10 разів. На відміну від велетенських планет, що складаються з газу, суперземлі по своїй будові нагадують нашу планету, що робить вірогідним існування життя на деяких з них. Проте астрономам нечасто вдається виявити суперземлі у безпосередній близькості від нас, як це сталося в 2012 році.

Цього разу відкриття було зроблене за допомогою телескопа "Автоматичний відкривач планет" (APF), встановленого в Лікській обсерваторії (штат Каліфорнія). Цей телескоп, введений в експлуатацію минулого року, включається кожну ясну ніч і в автоматичному режимі шукає нові планети. Дві з них він засік поряд із зіркою HD 7924, віддаленою від нас всього на 54 світлові роки.

По масі відкриті суперземлі в 7,9 і 6,4 рази перевершують нашу планету і роблять повний оберт навкруги HD 7924 за 15,3 і 24,5 земних днів. Із-за близькості до зірки планети впливають на її рух - по гравітаційному відхиленню їх і вдалося вичислити. Раніше з цією ж зіркою була виявлена ще одна суперземля, що обертається навколо неї за 5 днів.

Таким чином, планетарна система HD 7924 складається з трьох розжарених суперземель - на них занадто жарко, щоб там могла бути рідка вода. Як сподіваються вчені, в осяжній перспективі APF в автоматичному режимі перерахує усі суперземлі на відстані 100 світлових років від нас. Вченим залишиться лише перевіряти відкриття телескопа-робота і готувати публікації для наукових журналів.

"Нинішній рівень автоматизації міняє правила гри в астрономії, можна сказати, що в нашому розпорядженні опинилася машина без водія, яка сама вирушає за планетарними покупками", -- пояснив Ендрю Ховард, співавтор статті.