Винаходом року став космонавт-андроїд NASA

22 июня 2015 - Украина

Винаходом року став космонавт-андроїд NASA

Перший робот-космонавт на МКС, працюючий під управлінням операційної системи Андроїд, визнаний кращим винаходом NASA за 2014 рік.

"Робонавт-2" - це робот з чотирма кінцівками, здатний використати інструменти, розраховані на людину. Нагорода дісталася саме йому, оскільки велика частина технологій, якими обладнаний пристрій, пристосовані для використання на Землі. Творцями моделі є інженери Центру космічних польотів ім. Джонсона в Х'юстоні і компанії General Motors, повідомляє сайт bfm.ru.

Минулого року робот отримав пару механічних ніг і можливість пересуватися усередині орбітального комплексу. Оператори на Землі змогли управляти моделлю, дозволяючи йому тим самим переміщатися уздовж стін за допомогою захоплення поручнів. Апарат став придатний для виконання нескладної рутинної роботи, такої як перевірка повітряних фільтрів, де треба впродовж довгого часу тримати в руках вимірювальний прилад.

Як виявилося, робот може бути навіть космічним лікарем: у рамках тестування робот зумів поставити укол манекену. Можливості "Р-2" в майбутньому дозволять здійснювати комплексні медичні процедури на людях, які знаходяться в космосі. У земних умовах "Робонавт-2" може похвалитися такими функціями, як "роборукавичка" (для полегшення роботи на конвеєрі) і "робокаркас" (для допомоги хворим людям, обмеженим в русі).

У перспективі робот зможе працювати на зовнішній поверхні МКС, звільняючи учасників експедиції від небезпечних виходів у відкритий космос.