Життя на Землі могло існувати вже 3,7 млрд років тому

11 декабря 2013 - Украина

Життя на Землі могло існувати вже 3,7 млрд років тому

Геологи дійшли висновку, що життя на Землі з'явилося приблизно на 200-300 мільйонів років раніше, ніж вважалося раніше. Про це свідчать відкладення древнього графіту в Гренландії.

Результати дослідження, проведеного японськими ученими з Університету Тохоку, опубліковані в журналі Nature Geoscience.

Автори статті вивчали відкладення графіту, Ісуа (Гренландія), що містяться у складі формації. Учені і раніше припускали, що цей графіт віком 3,7 мільярди років може мати біогенне походження, проте переконливих доказів на користь такого погляду не існувало. Автори статті змогли добути їх, вивчивши мікроструктуру породи.

З'ясувалося, що гренландський графіт складається з паличок і полігональних гранул, тоді як графіт неорганічного походження практично завжди складений лусковидними частками. Отже, графіт міг сформуватися за рахунок бактерій, що падали на дно древнього моря, яке плескалося поверх вулканічних порід.

Про біогенний характер відкладень свідчить і співвідношення ізотопів вуглецю - в прошарках графіту міститься мало важкого вуглецю - 13. Зазвичай цей феномен спостерігається лише в залишках фотосинтезуючих організмів, що вибірково засвоюють різні ізотопи вуглецю.

Раніше найдревнішими слідами життя на Землі вважалися залишки бактерійних матів віком 3,4-3,5 мільярди років. Якщо виведення авторів роботи вірні, то земне життя ще як мінімум на 200-300 мільйонів років древніше. Нагадаємо, нещодавно інші геологи показали, що кисень в атмосфері нашої планети з'явився вже 3 мільярди років тому.